Min farmor har en kaffeplanta..

Min farmor har en kaffeplanta som jag blev mäkta imponerad av. Jag fick med några kaffebönor så snart kanske jag också har en. Alltså det är något alldeles speciellt med frön...jag kan inte sluta förundras.( använde to.m frön i mitt examensarbete ;-) ) Tänk att all information om hur växten ska se ut, växa och hur den ska göra för att skapa nya frön för att sprida sin art vidare finns samlad i ett enda pyttelitet frö! Så nu ska jag läsa på så att de här bönorna får bästa möjliga förutsättning att gro och växa.Innan jag fick barn hade jag gröna fingrar och alla blommor jag köpte och odlade växte, frodades och mådde bra. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men nu typ dör alla, jag glömmer helt enkelt av och vattna dom. Skulle det inte vara för att mamma kommer hit med jämna mellanrum och ger de stackars växterna vatten skulle jag inte ha en enda levande blomma. Men nu...nu fick jag min odlarlust tillbaka. Kan det möjligtvis vara så att de här små kaffebönorna från min farmor väckte mina gröna fingrar som legat i dvala i 15 år till liv? Ja, det återstår att se....:-)


Fortsättning följer.....
 
"Vem som helst kan räkna kärnorna i ett äpple...men ingen kan räkna äpplena i en kärna"
 
Kram Anna