Sol och värme!

I tisdags var vi på Källans öppna förskola och där var vi inte ensamna kan jag lova! Hur mycket folk som helst...och baciller...och som ett brev på posten har nu Hugo blivit sjuk igen! Tvärförkyld och feber!:-( Ska lita på min magkänsla nästa gång för den sa till mig att inte gå dit!
Utvecklingssamtalen gick över förväntan bra...mina duktiga tjejer! De kan vara riktigt nöjda med sina betyg..jag vet att det ligger mycket slit bakom! Man får inget gratis som jag brukar säga!:-)
Klasskampen är igång igen också...två matcher spelade Clara i onsdags! Åsa och Jocke coachar även detta år och jag bara älskar deras inställning! Glädje och uppmuntran är det som gäller och allas insats är lika mycket värd! Det smittar av sig på barnen och de hejar på och peppar varandra! Josef kom också upp och tittade när Clara spelade.Det dröjer inte förrän det är Hugo som springer där! De vann i alla fall båda sina matcher.
Igår kom mamma och min morfar Sten hit på en fika. Det var verkligen jättetrevligt och skönt att se att han verkade må bättre.
På eftermiddagen  packade jag picknickkorgen och åkte in till stan för att möta upp Vilma efter skolan för en mysig stund. Den efterlängtade värmen är tillbaka och det är så underbart! Doftar ljuvligt ute gör det nu också. 
Sen följde Vilma med ut till stugan där det blev plugg hela eftermiddagen. Hämtade sen även Tilda och Clara så det var fullt hus på kvällen!
Josef klippte gräset och fixade iordning både här och där. Städade grytskåpet bland annat så helt plötsligt hittar man något där! Jag är expert på att stöka till i skåp...vet inte varför?! - Ja, du och skåp är lika med kaos, som Josef sa. -Men du är bra på så många andra saker så det gör inget!
Är inte det den härligaste inställningen man kan ha!? Att uppskatta varandras bra sidor, hjälpa istället för att stjälpa! Aldrig får jag höra att "..om du bara kunde göra si eller så..", "varför ska du alltid....." och sånt där, och inte säger jag så  själv heller och det är nog det som gör att det känns så bra!:) Att respektera människor för den de är är nog bland det viktigaste vi kan göra här i livet...inte som vi vill att de ska vara...utan för den de är här och nu! Det är mitt motto!:-)
 
 
 Josef åkte till Stockholm på lasbilsmässa imorse och kommer inte hem förrän på söndag så det blir några dagar att längta!:)
Vi ska hålla till i stugan, jag, Hugo och tjejerna..ta det lugnt och njuta av sommarvädret! Och hoppas att lillkillen kryar på sig för än har han inte blivit något bättre stackarn. Inget kul att vara sjuk när det är så härligt ute!
Ni får ha en trevlig helg kära läsare!
Kram Anna