Det är en spännande tid...

Det är en spännande tid vi lever i! Det händer så mycket och det finns möjligheter till positiva förändringar överallt. Vi tvingas till öppen granskning av frågor som handlar om mänsklighetens framtid och välbefinnande när det gäller allt från miljön till hur vi behandlar varandra och andra livsformer, otyglad politisk korruption, global ekonomisk härdsmälta och en synbar försämring av sociala, mänskliga och hederliga värderingar.
Det här funderar jag mycket över...och jag för min del har hittat ett sätt som känns bra i magen. För mig handlar det om att ta ett personligt ansvar för min syn på saker och ting och bli medveten om vad jag förmedlar till min omgivning.
Du och jag kan iaktta den till synes ändlösa strömmen av negativitet och komma till slutsatsen att världen går käpprätt åt helvete. Du och jag kan också lägga vår dyrbara livsenergi på att komma med beskyllningar, gräla om sakfrågor, undandra oss allt ansvar, lura till oss makt, upprätthålla status quo, frukta världens undergång eller sko oss på rädslan och nöden.
Eller så kan vi välja att bli en del av det växande världsomspännande kollektivet av människor som ser ett tillfälle att på ett positivt och fredligt sätt gripa sig an svåra problem som utvecklar vårt individuelle och samlade medvetande. Vi slutar vänta, argumentera och peka ett anklagande finger. Vi lägger modigt och ansvarsfullt vår energi på att vara en aktiv del i lösningen att städa upp efter oss och skydda vårt hem jorden och alla som bor här.
Vi befinner oss vid en brytpunkt i vår utveckling. Det är dags att förbättra kontakten med vårt kloka, hjälpsamma och intuitiva hjärta.
Du och jag har något oerhört väsentligt att erbjuda. Vi har kapaciteten att dra igång en positiv förändring. De små handlingar som vi utför varje dag gör skillnad och kommer att leda till den förändring vi alla hoppas på. Vi är lösningen! <3

Kram Anna