Dessa dagisbasilusker!

Förra onsdagen var jag hemma med en hängig Hugo, på torsdagen var han lite bättre sen feber på fredagen igen. Helgen var han okej och måndag, tisdag, onsdag också. Men igår kväll var det dags igen...då vaknade han och kräktes och lite feber på det. Så idag är jag hemma igen då. Men jag tror faktiskt inte att det är magsjukan utan att det hänger ihop med förkylningen och örat som sist. Han pekar på ögat och tar sig för örat så antagligen har han ont i bihålan och örat. Så näsdroppar och huvudet högt när han sover och så hoppas, hoppas att han slipper öroninflammation denna gång! Att dessa dagsibasilusker ska ställa till det så.....jag ville så himla gärna göra det klart det jag planerat på jobbet denna vecka.
 
En väldans tur var det i alla fall att han inte var dålig igår på dagen för vi hade skräpplockardag på skolan och det var jag som hade planerat och var ansvarig för den dagen!
En mycket lyckad förmiddag blev det så det kändes bra. Först gick alla elever på hela skolan ut och plockade skräp på skolan och runt omkring,  sedan var det stationer med olika övningar fram till lunch. Jag tog hjälp av år 5 att hålla i de olika stationerna och de skötte det storartat! Nwt kom dit och gjorde ett kort repotage om dagen så det finns att se på nwt.se!
 
Måste dela med mig av en söt bild...sådan far sådan son! Josef är ett stort Brucefan som ni säkert känner till....och det har vår lilla prins också blivit. Så nu är det inte Emil i Lönnebergafilmen som gäller längre här hemma...det är Brucekonsert efter Brucekonsert.... och Hugo spelar luftgitarr och klappar händerna! :-)
Kram Anna