1:a December! <3

 Här är det fortfarande sjukstuga. Ögonen är bättre men det övergick i feber och jobbig hosta. Nu känns det i alla fall som han är på bättringsvägen.
 
Inatt hade visst tomten varit här ;-) 
 
 Och första paket i paketkalendern fick öppnas. Han riktigt lyste upp när han fick se vad det var där i. Två playmopirater till sjörövarskeppet!
 
 Den här boken har vi börjat läsa idag. Ett kapitel varje dag fram till juldagen. Och jag verkligen älskar den...hur mysig som helst. Illustrationerna är helt underbara och inbjuder till samtal. Hugos första reflektion var " Lilla Lök har en orange stjärna i fönstret...vi har en röd vi" :-) Rekommenderar den varmt!
 Sen har jag även köpt en julkalender som hör till boken Marias lilla åsna. Det är också ett nytt kapitel varje dag som jag hoppas hinna läsa för Hugo. Det är en sån där bok som man kan läsa varje år och jag minns den som en av de bästa sagorna som jag kommer ihåg från lågstadiet. Läste den för tjejerna också när de var små. Kanske ska ha gemensam högläsning med dem med när jag tänker efter!
Årets julkalender på Svt kommer nog bli den bästa någonsin! Jag älskar när det handlar om julen och är sådär lite magiskt! Den gick hem hos oss alla! <3
 
Vilma och en kompis har startat ett UF företag där de säljer dessa resemuggar. Bara att ta kontakt med henne om ni vill köpa eller gå in på facebooksidan takeawayuf och gilla!
Den här köpte jag och jag är hur nöjd som helst!!
 Hur mysigt är det inte med snö första december!! Hoppas att det fortsätter att snöa!
Hugo var sliten och somnade till en stund. Undrar om jag ska passa på at fixa ritningen till årets pepparkakshus. Villa Villekulla ska det bli....känns som en riktig utmaning!
Ha en bra dag!
Kram Anna