När önskningar slår in..

 Tänk så himla mycket kul man kan ha  i en lekstuga? Jag kommer ihåg när jag var liten och hade min hos mormor och morfar. Jag och min kusin Jessica typ bodde i den och hade hur roligt som helst. Tjejerna hade också en när de var små och det lektes och lektes dagarna i ända. Nu är det Hugos tur.  Igår åkte min bästa, älskade Josef till Säffle och hämtade en jättefin lekstuga som han köpte på annons. Ola var också med och hjälpte till. När de kom hem med den på släpkärran kom Bengt med en traktor och hjälpte oss att lyfta den på plats. Så himla snällt! Hugo blev överlycklig över "sitt hus" och tyckte att det väldigt spännande alltihop. När den kommit på plats åkte vi in till stan och hämtade passande lekstugemöbler som vi hade och sedan ställdes det iordning när vi kom tillbaka. Supermysigt!
Sedan ville Hugo fira med tårta och det är klart att man ska när man fått ett eget hus. Marit, Ola, Emil och Ronja kom och firade tillsammans med oss. Efter fikat bjöds Emil och Ronja in på ännu mer fika och mat av Hugo. Världens snällaste och finaste kusiner har han!!
Idag åkte vi på en liten loppisrunda och inhandlade diverse husgeråd som man kan tänkas behöva. Och lite blommor och blomlådor. Sedan har det planterats och vattnats och lekts och lekts hela dagen. Linda, Emma och Lisa kom förbi och det lektes ännu mer. Jag är så otroligt glad för detta lilla hus.... för det inbjuder till oändligt med lek... och finns det något bättre än att se sina barn leka, fantisera och vara lyckliga.
Imorgon ska vi plantera ännu lite mer...och leka förstås! Idag har jag varit Ida och Hugo var Emil...för på loppis idag hittade vi en sån där ask som Emil köper på aktion till Ida...så den har jag fått både en och två och tre gånger idag...:-)
 
 Kram Anna