Sommarlov och kidnappning!

Mitt sommarlov började med en dunderförkylning men nu börjar det rätta till sig!
I förmiddags skjutsade vi in Josef till stadbondgården där han och hans kompisar planerat kidnappning av Lenko för svensexa. Hugo och jag fick också vara med för att vilseleda lite. Och han blev verkligen överraskad!!:-)
Hoppas de får en lyckad dag och att de är schyssta mot honom!
Hugo och jag åkte vidare...handlade lite hallon och JORDGUBBAR av Världens bästa Vilma! :-)
 
Idag hade Hugo önskat broccolisoppa så det fixade jag iordning och det blev dagens lunch för oss och" frukost" för Tilda och Clara som vaknade lagom till vi skulle äta. Bäst som vi satt där och åt kom Svea in och helt plötsligt började något skrika alldeles förfärligt under bordet! Alla hoppade upp på stolarna och skrek för vi trodde att det var en sån där gigantisk sork som hon fångat tidigare. Till slut fick jag se att det var en koltrastfågelunge och jag lyckades få tag på Svea som tappat sitt byte. Så den fågelungen klarade sig...i alla fall just då...från att bli kattmat! Vi lade den i en låda och gick ut i skogen där vi släppte den fri! Jag vet att det är naturens gång....men just fåglar tycker jag inte att hon behöver fånga!
 
När det är sommarlov firar vi lite titt som tätt bara för att vi har det så himla mysigt och just idag firade vi med en hallon och jordgubbstårta! :-)
 
Ha en bra dag!
Kram Anna