Bullbak och badhus! :-)

Igår hade vi en hemmamysdag...härliga lov! :-) Bakade bullar och pysslade lite.
Idag var vi på badhuset och hade roligt Hugo och jag. Så himla varmt och skönt i lilla bassängen. Inte lika varmt och skönt dock när Hugo ville bada i babypoolen och jag måste gå bredvid och passa så han inte halkar. Men kul hade vi som sagt! :-)
Han är så duktig vår lillprins. I början av jullovet slutade han med blöjor....både dag och natt. Inte en enda "olycka" har hänt utan han säger till när han behöver gå på toan. Vi påminner aldrig eller tjatar om att ska gå på pottan utan litar helt enkelt på att han känner det och säger till...och det har det gjort.
På det här lovet har han slutat med napp!! Vi har pratat om att han kanske kan ge sina nappar till trollen i Trollskogen i Sälen och det har han varit med på. Men så häromkvällen upptäckte jag ett hål på två av hans nappar...så då berättade jag att napparna var trasiga och frågade om han kan tänka sig att somna utan och sluta med tutte nu. - Ja, trollen kan få dem, svarade han då. Inte ett gnäll eller tjat efter napp sen dess. <3

Längtar efter mina prinsessor...hade varit mysigt att ha dem här nu när jag är hemma och är ledig. Hoppas de kommer förbi en sväng imorgon för en ledig vecka känns längre än när man jobbar! <3
 Ha en bra kväll!
Kram Anna
 
#1 - - Maria Pettersson:

Man börjar bli en stor kille när man kan gå på pottan och har slutat med napp ;)
Jobbar på förskola och inget gör mig gladare än när de små trollen kommer och berättar att de lagt snuttefilten på hyllan :D