"Allergismocka", småhästar och daggmaskar! :-)

Hugo vaknade ganska tidigt imorse och vi gick upp myste i soffan framför tv:n. Sen gick jag ut på trappan och ropade efter Svea som varit ute och friat hela natten...men kom hon...nix pix! Däremot var det som att få en smäll i ansiktet...för minuten senare var jag alldeles yr och vimmelkantig. Någonting som jag inte tål måste blomma nu. Jag fick väcka Clara så hon kunde passa Hugo medan jag fick gå och lägga mig. Hoppas verkligen att jag inte får som jag fick för några år sedan...då blev jag liggande i ett par veckor...reste jag mig upp snurrade världen och hjärnan kändes seg som kola. Mådde i alla fall bättre efter någon timme och vid tiotiden var jag på benen igen. Pappa kom förbi på en kaffe...och när han åkte fick han syn på Svea tillsammans med en stor vit hankatt så hon är nu återfunnen!
Sen åkte vi ut till mamma och Bengt och åt lunch. Efter det blev det stallet. Carina och Hanna kom ut för att provrida Bambi. Vore väldigt kul och nyttigt för Bambi med en kunnig ryttare som kunde rida henne någon gång i veckan. Nu gjorde inte Bambi något vidare värst bra första intryck så vi får se om Hanna vill fortsätta. Tänk er en häst som helt plötsligt lägger sig ner för att bli av med ryttaren!  Hanna däremot var hur duktig som helst!!:-) Vi håller tummarna för att hon vill rida igen! Hugo var också duktig och både red och körde vagn med Mini. Min söta, duktiga hästkille!
 
Räddade en daggmask från uttorkning gjorde han också...sånt gillas! Är det något jag tycker är viktigt att lära mina barn så är det att vara snäll mot alla djur. Och då menar jag verkligen alla djur! Flugsmällor är inte välkomna här!
 
 
Ha det gott!
Kram Anna