Adventstid <3

 Jag älskar allt som har med julen att göra. Man vill ha det ombonat, varmt och lite lyxigt...ja något utöver det vanliga. Nybakat bröd och goda varma drycker. Det är det där pirriga, förväntansfulla man vill åt.
Vi gick upp tidigt i söndags Hugo och jag. Vi försökte få liv i Clara som låg och sov på sitt rum...men nope...hon ville adventsmysa senare. Vilma och Tilda var på annat håll och Josef är i Spanien så det blev Hugo och jag som läste verser och tände första ljuset, " Åh, vad det är fint mamma...som en film nästan" sa han med sin hesa stämma. Jo, för han hade blivit sjuk under natten. Min goding <3
 
Egentligen skulle Hugo gått på gympakalas på eftermiddagen men med den förkylningen fick vi ändra på det. Han som verkligen sett fram emot det! Jättesynd!
Istället pylsade jag på honom och åkte ner på stan. Clara följde också med. Att sitta i vagnen med en filt runt sig är ju inte särskilt ansträngande tänkte jag. Vi tittade i alla fall på när luciakandidaterna presenterades på stan..och röstade igen på vår fina Vilmis. Tack till alla er som röstat på henne. Nu blev det inte hon som blev lucia...så stort grattis till Alice! Vilma var väldigt glad för hennes skull...och aningen lättad tror jag att det inte blev hon själv. " Då slapp jag gå runt och vara nervös för det...och allt stearin man får i håret" 30 gånger ska de lussa...det blir en och annan droppe det! :-) Hon tycker att det är väldigt kul att vara med...hon gillar att sjunga och allt det stämningsfulla runtomkring.
Sedan gick vi ut till torget och Hugo lämnade sin önskelista till tomten. En truck och ett flygplan hade han ritat på den så vi får se hur tomten löser det? ;-) Efter det gick vi raka vägen till bilen och åkte hem. Så isande kalla vindar att vi höll på att frysa ihjäl. Det kanske var mer ansträngande än vad jag trodde att sitta i vagnen i kylan för Hugos förkylning blev mycket sämre, Sen började ena ögat att kladda igen...och ögoninfektionen var ett faktum.
Så det blev vab för mig idag...och imorgon också.
På förmiddagen idag var han riktigt dålig, lillprinsen, 39 graders feber , snuvig,  ont i kroppen..och så ögat på det.:-(
 
 
 
 
 Nu blir det att krypa ner och sova och hoppas att Hugo fortsätter med det han med och hoppas att han mår bättre imorgon!
Längtar efter dig Josef! <3
Kram Anna