Du kan omfamna världen på en enda sekund..<3

För min egen skull tycker jag att det är viktigt att veta hur det kommer sig att valresultatet blev som det blev i USA...kanske tycker du det med?
För mig var det inte rasism som vann igår. Kvinnohat vann inte igår. Sexism vann inte igår. Hat vann inte igår. Det som segrade var rädsla. Jag tror att en massa människor röstade med känslan av rädsla. Rädsla för att inte känna sig trygga. Rädsla för att inte kunna ta hand om sina familjer. Rädsla för det okända. Jag tror helt ärligt inte att det  finns någon som röstade av hat. Folk röstar inte medvetet för att skada andra. De röstar helt enkelt på vad de tror ligger i deras intresse, där deras inneboende rädsla på något vis blir hörd.
Just nu finns det så mycket rädsla att en hel nation kunde sporras att byta politik och makt.
Rädsla vann. Hat gjorde det inte.
Varför är det viktigt att känna till? Jo för att det är vår uppgift att på något vis hjälpa mänskligheten att vända rädsla till kärlek. Det tjänar ingenting till att bli arg på de som röstat, på  media eller att lägga skulden på någon varför det blev som det blev. Det tjänar ingenting till att klaga, få panik eller att fly.
Det enda som hjälper är kärlek. Klyschigt men sant. Erkänna den rädsla som ligger bakom och förlåta.
Jag hittade faktiskt en dikt som jag skrev när jag var 17 år som får avsluta detta inlägg.
 
" Om du där ensam går i skuggornas land.
  en kärleksvind snart smeker din hand.
  Livet självt ska viska ditt namn,
   och ta dig med till hemligheternas land.
 
    Det landet, det finns närmare än du tror,
    det är landet där kärleken gror,
    Du har det faktiskt inom dig min vän,
    du har bara inte hittat det än.
 
Här, varsågod, här är nyckeln till din port.
Lås upp, jag lovar att där väntar dig något stort.
Oändlig kärlek finns där från första stund,
du kan omfamna världen på en enda sekund"
 
 
Kram Anna