Bakning, föreläsning, Rosalinda...och vab..

Onsdag, torsdag vab...och idag skulle det bli dagis och jobb. Trodde jag ja.....men precis när vi skulle åka i morse fick han ont i magen och blev sämre igen. Josef var hemma en stund på morgonen så att jag kunde åka ut och fixa några saker på jobbet men nu är jag hemma igen.
I onsdags kom pappa på en fika och hade med sig nybakat bröd. Supergott...och väldigt nyttigt bröd dessutom. Blev inspirerad till brödbak så igår bakades det tekakor för hela slanten.
På kvällen gick jag och Josef på föreläsningen Förändring och framsteg som vi bokat in. Marit och Ronja kom hem och passade Hugo. Supertack! :-)
En tänkvärd och energihöjande föreläsning...rekommenderar den varmt. Vi var på Jesper Carons föreläsning förra året också men den är värd att repetera! :-D Med all respekt för Christian Wass, den andra föreläsaren, och vad han gått igenom, och många bra tankar som förmedlades så var den inte direkt energihöjande som den första. Jag höll faktiskt på att somna till.
Bildresultat för jesper caron
Sysselsättningen här hemma...förutom brödbak...går i pirattemats tecken. Pippi Långstrump på de sju haven har jag tappat räkningen på hur många gånger vi sett...och Rosalinda...ni vet den där papegojan som tjatar och håller koll på Pippis pappa...hon har visst flyttat in hos oss.
Ha en bra fredag kära vänner!
Kram Anna