Godaste Hasselbackspotatisen!

För många år sedan drev min mamma Carlslunds gästgiveri en tid. Där gjordes den godaste hasselbackspotatisen man kan tänka sig. Flera år senare när några andra tagit över gästgiveriet jobbade min pappa där. Då gjordes fortfarande hasselbackspotatisen med samma recept. När jag gör hasselbackspotatis gör jag på samma sätt och den är supergod tycker jag. Man skalar och skivar potatisen som vanligt men innan jag lägger dem i formen pressar jag ett par vitlöksklyftor i botten av den. Sedan lägger jag i potatisen och saltar lite, strör på massor av dillkrydda och lite ströbröd. Innan jag ställer in i ugnen häller jag i grädde i botten av formen ( inte över potatisen utan bredvid liksom). 
 Till det gjorde jag idag baconlindad fläskfilé och pepparsås. Väldigt gott! 
 
Jag, Josef och Hugo var det som åt det här idag....mina tjejer är ute på vift ikväll! Clara hos Signe, Tilda med kompisar och Vilma hos Filip. Ska dock åka och hämta Tilda inatt så om hon är hungrig finns en portion till henne med! <3
 
Trevlig kväll!
#HappiChallenge
 
Med kärlek <3
Anna