Jag gillar starka kvinnor!

Jag tror att det är väldigt viktigt med förebilder. Idag vill jag lyfta fram en kvinna som inspirerar mig och det är Agneta Sjödin. Jag älskar hennes böcker och hennes sätt att förmedla sitt budskap. Jag känner igen mig själv i så mycket som hon skriver. 
Just nu läser jag hennes bok Av egen kraft där hon berättar om sitt sökande efter ett mer hållbart sätt att leva på. Om hur oväntade och inspirerande möten lett till nya lärdomar och hur olika utmaningar blivit viktiga milstolpar i livet. Genom att lära känna sig själv bättre och lyssna mer inåt påbörjade hon en resa mot ett sundare och mer balanserat liv - ett liv där hon vill kunna tillåta sig att stråla och leva livet fullt ut.
Jag är väldigt förnöjd med mitt liv precis som det är....men jag har...tro det eller ej.... en bucketlist. En av sakerna som står på den är faktiskt att vandra Pilgrimsleden i norra Spanien. Så om jag får fortsätta att ha hälsan i behåll kommer jag att gå den någongång i framtiden. Kanske inte hela...men en bra bit i alla fall. Jag vill inte gå den för att som så många "hitta mig själv"..för det har jag redan gjort... utan helt enkelt bara för att se saker ur ett annat perspektiv och för känslan av att gå i någon annans fotspår.
#HappiChallenge
 
 
 
Ha en fin dag mina vänner!
Med kärlek <3
Anna