Kung Markatta!:-)

Jag läste för några dagar sedan en artikel som en vän delat på facebook och tänkte att varför har ingen berättat det här för mig tidigare? Har läst på om detta på flera andra ställen och alla är mycket eniga om att det är väldigt hälsosamt. Vaddå kanske ni undrar? Jo, att dricka ett glas rödbetsjuice varje dag. Artikeln finna att läsa här.
 Jag åkte till Maxi för att köpa några flaskor men där var de slut. Åkte till Coop men där fanns det inte heller. Så jag gick in på bodystore.com och beställde några flaskor där istället. Idag kom de...supersnabb frakt!
Jag tyckte att det smakade väldigt gott så det blir inga problem för mig att dricka ett glas om dagen.Detsamma tyckte Josef. Hugo däremot gillade det inte alls!
Här är några anledningar till varför ni också bör börja med denna dryck:
  • Rödbetor innehåller ett ämne som används inom vissa behandlingar mot deppression. Den innehåller också trytophan som skänker lugn och ger ett slags välbehag. Ungefär samma effekt som choklad har.
  • Att dricka rödbetsjuice regelbundet hjälper kalciumet i kroppen och ger vacker hy och vackert hår. Det stärker skelettet och kan även vara positivt mot acne.
  • Magnesiumet i rödbeta kan hjälpa mot muskelspänningar, stress och oro.
  • Rödbetsjuice sänker blodtrycket inom en timma efet man har druckit den.
  • Rödbetsjuice är oerhört rikt på antioxidanter.
  • Rå rödbeta innehåller lutein and zeaxanthin som är väldigt bra för ögonen.
  • Rödbetor är speciellt bra för kvinnor som är gravida eftersom vitamin B och järn är väldigt bra för att bilda nya celler under graviditeten.
 
 
Så ett litet hälsotips från mig idag!
#HappiChallenge
 
Med kärlek <3
Anna