Ny vecka...

Har läst ett par valpböcker och tittat på ett gäng youtube-klipp om valpträning. Jag gillar skarpt hundcoachen Fredrik Steen som brukar gästa tv 4 och hans tips. Det är lite som när man läser olika böcker om barn och barnuppfostran...det måste kännas bra i "hjärtat" om jag ska kunna ta till mig och använda det. Det skulle inte spela någon roll hur många böcker jag än läste om" fem-minuterns-metoden"så skulle jag aldrig kunna använda den för att få mina barn att sova. Det handlar mycket om sunt förnuft.
I fredags var jag på after work på Mastis tillsammans med mina kollegor. En kanontrevlig kväll! Världens bästa arbetskamrater har jag!!
Vi sov nästan hela veckan i stugan...hur mysigt som helst. Jag trivs så himla bra där. Det är så tyst och lugnt. Bara fåglarnas kvitter som förgyller. Naturen känns så nära. Linda och Emma kom och hälsade på. Väldigt trevlig att ses och en givande pratstund. Så kul när de små börjat leka mer tillsammans nu också. När de var mindre var det mer "bredvid- varandra- lek",men nu leker de som sagt tillsammans.
Övningskörning med Vilma hann vi inte med. Hon var med Filip och hans familj till Sälen och åkte slalom och de hade också haft en väldigt mysig helg!
 
Storstädning av leksstugan :-)
Ny hyresgäst i holken.
 
 
Nu är det ny vecka och nya tag...
Den här veckan:
...ska jag vara så närvarande jag kan i varje stund.
...ser jag fram emot veckoslutets trevligheter. ;-)
...vill jag umgås med nära och kära.
...undrar jag om jag hinner skriva klart alla omdömen?
...är min intention med yogan att som förra veckan...yoga en stund varje dag. Gör så gott!
Tänker jag på följande citat lite extra:
" Yoga is when every cell in the body, sings the song of the soul."
 
 Ha en bra vecka!
Med kärlek <3
Anna