Sagoträdgård, natur och bästa vän! <3

På förmiddagen idag åkte vi och hälsade på Carina och Sven. De har så himla mysigt hemma hos sig. "Ett levande hem" som min mamma säger. Det finns så otroligt mycket vackert att upptäcka i deras trädgård. En riktig sagovärld som man bara vill drömma sig bort i. Just nu håller Carina på att skapa en "fairy garden" med små vackra hus och tillbehör till de små älvorna. Ett riktigt älvparadis kommer det att bli. Jag blev grymt inspirerad och vill börja med min med detsamma. Vi bjöds på ljuvligt god hallon- och blåbärspaj och hade det jättetrevligt.
 
 
Sedan åkte Hugo, jag och Milo vidare mot Kummelön och vi mötte upp Madde och barnen på vägen. Det blev premiär för dem. Så kul att träffa dem... och så himla skönt att vara ledig och kunna hitta på sådana här saker mitt på dagen. Hugo tyckte att det var väldigt kul att få visa runt lite eftersom han varit där förut och de gick på små upptäcksfärder. Filippa och Oscar är så snälla och omhändertagande mot honom och han är helförtjust i dem. Så söta när de gick där hand i hand på stigen och pratade om allt mellan himmel och jord. <3 Vädret spelade oss ett spratt och vi bestämde oss för att ta vår picknick inne i raststugan. När vi sedan gick ut sken solen igen och vi gick vidrae mot de berömda myrorna som fick smaka på en ostsmörgåsbit denna gång. Det verkade de gilla! :-)
Det är så himla mysigt och rofullt att vara där och det är så kul att se att barnen gillar det lika mycket som oss.Milo skötte sig lika bra som förra gången.
Det känns på något vis som man fyller på med kraft när man kommer ut i naturen. En jättetrevlig eftermiddag och jag är så glad att jag har Madde...den bästa vännen man kan ha! <3
 
 
 
 
Hugo somande även denna gång i bilen på vägen hem...måste nog väcka honom nu.
 
Ha en bra dag alla!
#HappiChallenge
 
Med kärlek <3
Anna
 
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: #HappiChallenge, kummelön, naturreservat, naturvetenskap, sagoträdgård