Tacksamhet!

Att ha fokus på allt det som du är tacksam över ger dig en mer positiv syn på livet, och ju mer du övar på det, desto ljusare blir din tillvaro.
När tjejerna var små fick de varsin bok som vi skrev i varje kväll innan de skulle sova. Vi kallade den tacksamhetsboken där de (eller jag innan de kunde skriva) skrev ner minst tre saker som de tacksamma varje kväll. Ska göra en till Hugo också.
Jag brukar avsluta dagen med att spela upp dagens händelser i kronologisk ordning, likt en film, och reflektera över allt jag är tacksam över.
Det är ett mycket skönare sätt att avsluta dagen på istället för att grubbla över det som stressar upp dig. Du kan ändå inte göra något åt det just när du ligger där och ska försöka sova.
 
Idag blev jag väldigt glad när flera personer delade min bild med citat av Roald Dahl som jag gjorde igår på min instagram yoga_lifeismagic. 
Sedan vill jag passa på att hylla alla mina kollegor som gör ett fantastiskt jobb! Ni är bäst!
Blev väldigt glad idag precis innan jag åkte hem...fick en jättefin påskbukett av min närmsta kollega. Tusen tack Therese! Det värmde <3
 
Ha en fin kväll och sov så gott! 
 
#HappiChallenge
 
Med kärlek <3
Anna