Känna sig hemma!

 Igår åt vi trettondagsmiddag här hemma. Marit, Ola och Emil var med.
Vi flyttade med julkrubban och de vise männen till bordet och jag berättade sagan om när de följer stjärnan och kommer fram med sina gåvor till barnet för Hugo. Jag är inte religiös men jag gillar gamla berättelser och tycker att man bör känna till vissa helgdagar och vad som ligger till grund för dem. Ofta är det flera olika seder, traditioner och berättelser som leder fram till varför man firar på just det sättet vi gör idag. Sen gör varje familj som varje familj vill...Hos oss är det Musse, Kalle Anka och Mimmi som representerar de tre vise....
Jag vill i alla fall duka fint, umgås med nära och kära, äta gott och känna mig hemma. Och just det här med att känna sig hemma pratade vi om långt in på natten...Att känna sig hemma inte behöver betyda att vara i sitt hem utan mer att man hittat hem till sig själv. Då känner man sig hemma vart man än är. Vi var alla rörande överens om att vi är väldigt nöjda med vår tillvaro...och det är så himla underbart! <3
Vi åt räkcockatil till förrätt. Sedan fick var och en göra sin egen pizza...så det varierade lite. Hugo och jag gjorde en tillsammans...och han ville bara ha köttbullar på sin del. Till dessert blev det marängswiss...mumsigt!
Sedan var det dags att för Hugo att krascha pepparkakshuset...det har han väntat på länge! Där i hittade vi en som vi letat efter länge...Långben! Han som blivit ersatt av Mimmi på sin post som vise man...eftersom han försvunnit. Men nu kunde han återförenas med sina vänner!
En väldigt mysig och trevlig kväll!
 
 
 

Med kärlek <3
Anna