När snön äntligen kom....regnade den bort!!

Åh vad mysigt det var när det började snöa idag! Som jag längtat. Hugo och jag tog en promenad ner till biblioteket och lånade lite nya böcker och filmer. Egentligen har vi hur mycket böcker som helst här hemma men det är något speciellt med bibliotek som jag bara inte kan motstå.
När vi kom hem såg vi ut som två snögubbar, så mycket snöade det. Vi gick in och drack varm choklad för det är det godaste jag vet efter att ha varit ute i kylan.
Lite senare tänkte vi gå ut och bygga snölyktor och snögubbar...men vad hände...jo det började töa och regna istället. Håller tummarna för minusgrader och mer snö tills imorgon!
 
Jag tänker vänta med att städa ut julen tills helgen. De tre vise männen har ju faktiskt inte hunnit fram än.....
Så julmyser några dagar till ja..:-),,,
Årets sötaste julgranspynt står Hugo för. En tomte som han gjorde på förskolan.
Ett annat pynt som står mig varmt om hjärtat är min lilla julfågel. Fick den när jag var 6 år och den har haft en given plats i granen varje år sedan dess.
Vilma och Filip kom idag. Så mysigt när de sover här.
Hugo och jag bakade en morotskaka. Imorgon ska Madde komma på fika...ska bli trevligt för det var längesedan vi sågs nu.
Blev lite provsmak på morotskakan....och enligt Josef och Ola fick den bra betyg! Det var ett nytt recept så det ska jag spara! :-)
Ha det fint!
Med kärlek <3
Anna