En händelserik vecka.

Den här veckan provade vi Linas barnkasse. Brukar annars ha den vegetariska kassen men nu hade vi barnkassen som sagt. Alla rätterna var helt okej och Hugo som kan var lite kräsen med mat åt faktiskt allt! Så det var ett bra betyg men jag tror ändå inte att jag kommer att välja den igen. Jag sakanade ändå det där "lilla extra".

 
 

Började veckan med VAB.  Hugo var jätteförkyld och Clara hade feber. Men från onsdag var det full fart igen! 

 

Clara har målat om i sitt rum i veckan...kommer att bli supersnyggt när det blir klart! Vilma jag och Hugo tog en tur till Ikea en eftermiddag och shoppade lite. Hugo hittade världens sötaste bagarmössa med i tillhörande förkläde så det var bara att åka hem och baka sen :-)

 
 

Vi har pratat länge om att skaffa hund men det har liksom inte passat. Men nu har vi äntligen "hittat" vår hund...eller vem vet...det kanske var den som "hittade" oss? ;-)

Vi ringde på en annons och bestämde oss för att åka och träffa valpen innen innan vi bestämde oss så det blev tur och retur till skåne i helgen. Hugo jag och Josef packade oss in i bilen och gasade söderut igår eftermiddag. Vi stannade och tog in på Clarion hotell i Varberg över natten. Jättemysigt! I morse gick vi upp och åt god hotellfrukost innan vi fortsatte vår impulsresa.

 
 

Det var verkligen "vår" valp. Kändes direkt! Jättetrevlig uppfödare och superfina föräldrar hade han. Skulle velat tagit med den lilla "vargungen" hem på direkten men får vänta på det en månad till. Vi skrev i alla fall alla papper och betalade handpenning innan vi begav oss hemöver.

 
 
Bild på mamman.
 
Tog en annan väg hemåt. Stannade i Borås och åt lunch på en riktigt mysig restaurang! Vilket härligt vårväder sen! Hugo fick leka av sig i en lekpark efter maten innan vi åkte vidare. Stannade sedan till vid Hornborgarsjön för att få en skymt av alla tranor som brukar samlas där. Men de hade tydligen flugit till andra sidan sjön för att dansa så jag fick nöja mig med att se häckande måsar, svanar och gäss! Otroligt fint är det där i alla fall!

 

 
 
 

Nu är vi hemma igen och laddar inför en ny arbetsvecka! 

Kram Anna