Golden milk!✨

Jag vill bara tipsa om "golden milk" så här i förkylningstider. Ni måste testa! Supergod!!
Ursprungligen en ayurvedisk dryk, en gurkmejabomb som stöttar immunförsvaret. Receptet hittade jag.på en yogablogg som jag följer. Hade jag vetat hur man länkar hade jag gjort det ( Vilma ska lära mig) för det är en toppenbra blogg. (talaohmyoga.se). Nu tog jag mig friheten att kopiera det.
Hugo gillade också den här gyllenmjölken..kanske att den skyndar på tillfrisknandet? Han mår i vilket fall som helst mycket bättre idag! :-)

Golden Milk Recept (1 stor temugg eller 2 portioner)

4 dl mjölk (en del har kokosmjölk istället för mjölk och kokosolja, andra ersätter enbart mjölken mot nötmjölk)
1 msk kokosolja
1-2 msk honung
3 vrid på pepparkvarnen (ca 0,5 kryddmått)
0,5-1 tsk kanel
knivsudd cayenne
0,5 tsk paprikapulver
1,5 tsk gurkmeja
Börja med att slå i kokosoljan och honungen i kastrullen, blanda i resten av kryddorna och låt puttra ihop till en pasta på hög (inte högsta) temperatur. Sänk sedan till medel-låg värme och slå i mjölken. Rör samman och låt sjuda samman i några minuter innan du serverar.

 

Ha en bra kväll! 

med kärlek <3  

Anna