Stugmys, gravidyoga och beslutsångest!

Förra veckan sov vi i stugan några nätter. Så mysigt! Det är så tyst och lugnt...och stjärnorna syns så mycket bättre. Milo trivs också där, där han får springa löst.
 
I söndags kom tjejerna hem igen...äntligen. <3 Som vi längtat. Hugo är alltid lika förväntansfull de söndagar som de kommer till oss. " Idag kommer systrarna". Den här söndagen planerade han att han skulle gömma sig när de kom...och jag skulle säga att jag inte visste vart han tagit vägen. Sen skulle han hoppa fram och krama dem <3
 Idag var det repotage i tidningen om Tilda. Så som jag sagt tidigare välkomnar vi alla röster! Hon har även varit och valt ut kläder som hon ska ha på sig på skyltsöndagen när kanditaterna presenteras på stan. Verkligen superfina kläder från Jon & Jonna fick hon!! Hon var mycket nöjd.
 
 Igår var jag hos barnmorskan och mätte magen, lyssnade på bebisens hjärta och så. Jag har haft väldigt ont av foglossning och sammandragningar senaste veckan och det kan bero på att bebisen sjunkit ner med huvudet nu. Inte fixerat men ruckbart. Måste fortsätta att ta det lugnt. Magen fortsätter att växa...ligger något under medelkurvan men som sagt den växer.Jag fick information om en sak som gett mig grym beslutsångest. Gravida ingår tydligen i riskgruppen som det är farligt för att få influensa. Så rekommendationen är att jag ska vaccinera mig mot den. Jag är ju något av en vaccinmotståndare...men nu vacklar jag fram och tillbaka. Är det någon av er läsare som har erfarenhet av influensavaccin? Vad tycker ni?
Jag har börjat med gravidyoga för att förbereda mig inför förlossningen. Jätteskönt och avslappnande. Klara dock inte alla övningar men det är det som är bra med yoga. Att man ska lyssna på sin kropp och anpassa ställningarna så att det känns behagligt. Andningen är  A och O.
 
 
 
Ha det så bra!
Med kärlek <3
Anna