Måndagshälsningen!

Hej på er mina kära läsare! 
Så kul att ni kikar in här och tar del av min lilla vardag. Varmt välkomna vill jag även säga till alla nya som tar sig tid att stanna till och scrolla runt här. 
Den här veckan...storfamiljsveckan...är i full färd att planeras upp. Det är veckans mat, veckans städ, veckans möten, veckans nöjen, veckans träning och gud vet allt som ska styras upp. För är det något jag lärt mig på mina 20 föräldraår så är det att allt går så mycket smidigare när det är planerat. Som att t.ex. plocka fram småttingarnas ( och mina egna) kläder kvällen innan. Annars utbryter mer eller mindre kaos på morgonen...man stressar runt som en förvirrad höna och letar strumpor och vantar om vartannat.
Mitt bästa föräldratips..planera..gör listor...planera....
Josef ringde från lunchens Milopromenad och lät uppgiven....Milo hade rullat sig i något bajs.
Detta var tyvärr inget aprilskämt som man kanske hade önskat....utan hundrackarn hade rullat sig helt brun och luktade inte kanel precis🤢🤢
Vi försökte med vattenslang utanför jobbet men det gick inget vidare. Vi plastade in bak i bilen och så åkte jag ut till stugan med honom. Först fick han springa av sig det värsta vid vattnet...jagade iväg några stackars fåglar som låg och solade sig så gott....och efter det blev det dusch och schamponering i stugan.
(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
Våra stammisar tranparet har anlänt till stugis ...ett säkert vårtecken☀️🌱☀️
(null)

(null)

Nu ska jag mysa ner med mina pluttisar och läsa godnattsaga...dagens höjdpunkt ❤️❤️
Hoppas att ni haft en bra start på veckan!
Med kärlek❤️
Anna










#1 - - Frida G Svensson:

jag har också en hysterisk vecka. Dottern fyller år imorgon, förskolakalas på lördag och släktkalas på söndag. lord have mercy!

Svar: Ja, då vet du att du lever!😄
Hoppas allt går bra! Grattis till dottern!🌸💕
Anna Karlsson