Veckans pyssel!

 Kan det påskpyntas kan det påskpysslas tycker vi!
Vi hade Pysseltajm  här hemma. Enkla men ack så söta skapelser. Sigrid som älskar djur av alla de sorter var stormförtjust 😍🐥🐣 Fick inte allt på bild men här är ett par figurer😊
(null)
(null)
(null)

Promenad fram och tillbaka från jobbet idag. Alldeles förfärligt underbart att kunna gå och lyssna på ljudbok i detta vårväder. Så himla bra initiativ av Josef detta👌🏼😊
Jag, Sigrid och Clara åkte en sväng till Maxi och handlade. När vi var på väg hem fick vi se ett litet barn, kanske 2 år, som kom från Smedbyhållet och var på väg att gå rakt ut i vägen. Ingen vuxen syntes till så Clara fick hoppa ut mitt i korsningen och lyfta upp barnet. Sedan gick hon och letade och letade efter någon vuxen men hittade ingen. Barnet var barfota och hade jättetunna kläder och frös jättemycket! Hon fick ta av sin jacka och vira runt barnet. Jag gasade hem med Sigrid som tröttnat på att åka bil och åkte sedan tillbaka. Clara hade mött på ett par som hjälpte henne att leta. Vid ett hus stod dörren på glänt så de ropade in men fick inget svar. Till slut gick paret in och Clara väntade utanför med barnet. Till slut hade någon svarat...en typ storebror till barnet spelade tv-spel med headset och en mamma kom ut från köket. Det var hennes barn men de hade inte märkt att det var borta? Inte hade hon blivit särskilt tacksam heller när de förklarade att det var på väg ut på vägen och kunde ha blivit påkörd. Vem saknar inte sitt 1 1/2 -2- åriga barn på minst 20 min som det tog innan de hittade hem med det?? Det hade lika gärna kunnat vara 20 minus ute...eller alltså, nej jag törs inte tänka på allt som kunnat hänt!😭 Förjäkligt i alla fall! Känns inte bra i magen alls😔 
Tisdag...och Josef är ute med vänner för en fotbollstittarkväll...och jag...jag ska faktiskt mysa mig ner i soffan med en bra bok. 
Håller även på att planera ett typ städschema här hemma. Hittade ett så bra förslag på Pinterest som jag ska försöka infria här hemma. Ni ska få ta del av det lite längre fram i veckan..så håll utkik vettja😊
Med kärlek❤️
Anna