Dagar att minnas.

Så himla fullt upp har vi haft ett tag nu så jag har inte hunnit in här på bloggen senaste veckan.
Det har varit jobb, Josef har varit på mässa i Borlänge, 17 majmys, det har varit Tildas 18-årsfest hemma, vi har varit på barnkalas och fix och trix och iväg till stugan.
Tildas 18-årsfest var väldigt lyckad. De har varit så himla flitiga tjejerna och fixa inför festen. Målade trädgårdsmöbler, klippte gräs,satte upp partytält, ordnade möbler, städade, pratade med grannarna, och styrde upp allting. Mamma ordnade maten och jag behövde endast göra desserten. 
Hugo sov hos Marit och Ola själva festkvällen men Josef, jag och Sigrid var hemma. Dealen var den att vi skulle vara hemma på övervåningen och de fick vara ute i tältet och i källaren. Det gick väldans bra och det festades, dansades och spelade musik till långt in på natten. Städat hade de också gjort på natten och det som var kvar fixades nästa dag! Kul att det blev så lyckat...trots regn på kvällen. Bästa tjejerna! <3
(null)
(null)

(null)
(null)
(null)

 
 Nu har vi flyttat ut till stugan några dagar....hur underbart och vackert som helst!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

(null)
(null)

Idag var vi på öppet hus på Stenstalidskolan med Hugo som ska börja förskoleklass där till hösten. Det är stort!
Själv hade jag varit där tidigare på dagen och skrivit under ett avtal om uppsägning. Jag har nämligen sagt upp min lärartjänst i kommunen. Inte p.g.a. att jag inte trivs som lärare utan för att jag inte kan ta tjänstledigt länge och vill jobba kvar hos Josef på Convoy Parts ett tag till. Passar oss ypperligt nu när barnen är små. Vi blir lite mer självstyrande över arbetstiden om man säger så. Men jag måste säga att Maria L varit den bästa chef man kan ha så stort tack för de här åren..till henne och alla mina fantastiska kollegor jag jobbat med. Kommer absolut att vilja jobba som lärare igen längre fram....men var sak har sin tid....och varje gör som varje vill som jag brukar säga!
(null)

 
Med kärlek <3
Anna