Första semesterveckan :-)

Min semester startade med ett mycket trevligt barnkalas förra fredagen. Sigrids kompis Ingrid hade kalas. Gott tilltugg och fika och bubbel till mammorna. Gissa vem som kom på kalaset till Sigrids stora förtjusning om inte Sopan! Har läst boken om henne ett antal gånger och så har de läst och pratat om henne på förskolan så det var väldigt uppskattat. Vädret var också topp så en bra start på semestern blev det!

Dagen efter packade vi oss i båten och åkte till Kalvön tillsammans med Elin, Rickard och barnen.Vilma och Oscar följde också med på vattenskotern. En helmysig dag med en massa lek och bad.

På kvällen åkte vi in till Thairestaurangen och åt Mongolisk buffé. Sedan fick vi skjuts till huset i stan där vi sov den natten. Clara hade sin 18-årsfest i partytält hemma i trädgården så jag kände att jag ville vara där och ha lite koll. De skötte sig alldeles utmärkt och verkade ha haft en trevlig kväll! Minimalt med sömn för min del men det var det värt :-)

På måndagen var det dags att packa oss iväg på en veckas husbilssemester. Vi hyrde husbil förra året men det blev en liten miss från uthyrningsbolaget så vi fick ta några hotellnätter innan vi fick husbilen då. Som kompensation för det fick vi en vecka gratis i år...otroligt bra service måste jag säga! Denna husbil var dock något mindre men på något vis kändes den större. Helt sprillans ny var den också!

Första natten stannade vi på Silverköparens camping i Sala. Minigolf och mysigt kvällsdopp blev det.

Nästa dag åkte vi vidare till Gävle och hamnade på Rullsands Havsbad och camping.Ett litet shoppingstop på vägen för Sigrid innan det hann vi med.
Badade och sedan god mat på restaurangen där.

Vi hade fått en familjebiljett att använda på någon av Park & resorts parker av Marcus så nästa dag gjorde vi en heldag på Furuvik. Vilken trevlig park! Djurpark, tivoli och badland...vad mer kan man önska.Lagomt mycket folk också så man behövde aldrig stå i någon lång kö. Vi var sååå nöjda med dagen!
Samma camping en natt till.

Leksand var vårt nästa mål. På vägen dit stannade vi på Carl Larsson-gården. Miljön är helt sagolik och det var så bra ordnat för barnen. Stafflin var uppställda och man fick paletter med färger och penslar. Sedan var det bara att sätta igång och skapa konst. Vilka mästerverk det blev. Hugo som verkligen älskar att måla. Helt rätt ställe att stanna till på. Vi åt sedan lunch på restaurangen där och vilken mat sedan. Godaste maten på hela semestern. Vi kommer garanterat att åka tillbaka till detta ställe. Jag var där med en klass en gång för länge sedan och kommer ihåg att det var väldigt bra ordnat även då.
  (null)
M

Vi kom inte hela vägen till Leksand den dagen utan stannande på en camping i Rättvik. Vi fick en toppenbra plats precis bredvid en stor lekplats och alldeles intill stranden! Hugo började leka med en massa barn och hade hur kul som helst!

Nästa dag var det dags för Leksands camping och Sommarland. Ola och Marit kom dit och gjorde oss sällskap och det var väldans trevligt! De sov ett par nätter med oss i husbilen.
Tyvärr så var det fullbokat på Sommarlandet så de kunde inte följa med in där men de hittade på annat under tiden vi var där.
Badlandet på fredagen och alla andra attraktioner på lördagen körde vi. Ett lyckat concept.
Vi bjöds på god grillbuffé på restaurangen av Marit och Ola och det var show. Sigrid rockade loss ordentligt.
Efter sommarlandet på lördagen blev det bad i poolen på campingen. Marit och Ola badade med barnen. Så tacksam över att ha dem i vårt liv <3 Pizza tog vi efter badet innan det var dags att gå tillbaka till husbilen.

Äventysgolf på söndagen innan hemfärd. Bästa och finaste banorna jag vet.
Sedan åkte vi hem till stugan. Vi hade kunnat vara ute en natt till men det var skönt och komma hem och packa ur i lugn och ro och städa iordning efter oss. Dessutom skulle Josef jobba på måndagen.
Vi var i alla fall alla väldigt nöjda med vår semestertur! Tacksam över att allt gått så bra! Så smidigt med husbil när man åker med barn.
Kan absolut tänka mig ett äventyr även nästa år!