Tips och åsikter mottages :-)

Sommarlovet är slut och mina tjejer är tillbaka i rutiner. De såg faktiskt fram emot skolstarten och att få träffa alla kompisar igen.Det känns skönt! Stora de har blivit..en 5:a, en 7:a och en 9:a! Jag är mäkta stolt över dem!:-)
Och tänk att det bara är en termin kvar innan  lillplutten måste skolas in. Jösses vad tiden går snabbt!! 
Fick reda på en väldigt tråkig sak häromdagen...vi kommer inte att få det dagiset vi önskat! De har tvärfullt fram till juni...då kan vi få en plats,men inte i januari när jag måste börja jobba! Mina mammadagar kommer inte att räcka ända till juni så vi får försöka få plats någon annanstans så länge. Var återstå att se. Jag var så himla inställd på Prästkragen så jag har inte engagerat mig att kolla runt vart det är bra? Vad har ni för tips på och erfarenheter av förskolor i Kristinehamn? 
En sak till har gått emot oss i veckan. Vi var med och bjöd på ett hus som hade passat oss som handen i handsken, men vann tyvärr  inte den budgivningen. Men men...det dyker säkert upp fler intressanta objekt så småningom. 
Idag följde jag och Hugo med Josef till Jönköping på Elmia lastbilsmässa. Eller ja...vi hann inte gå in på mässan idag, men vi är i alla fall på plats tills imorgon. 
Från ett regnkaos till ett annat? De varnade för rikliga regnmängder även här imorgon..men jag håller tummarna för att vi klarar oss :-)
Vi hyr en jättefin lägenhet av en tjej här i Jönköping...kan inte bo bättre! Josefs norska kompanjoner Raymond och Håkon är också med så det blir mången skratt här!:)
Kram och godnatt på er!