Glöggmys och granglitter!:-)

Vab halva måndagen och hela tisdagen jobb onsdag, ledig torsdag med kommunfest på kvällen och så jobb fredag. Det var den veckan det!:-)
Igår kväll hade vi fredagsmys och kollade Idol som vanligt! Hugo somnade vid sjutiden,Clara vid nio, Tilda vid tio, jag vid elva men Josef hänge i ett tag till...ombytta roller den här fredagen ;)
Trots att jag gick och lade mig skapligt tidigt var jag dödstrött när Hugo slog upp sina blå imorse vid halv 6...men det var bara att gilla läget och knalla upp! Halv 8 väckte jag Josef för att bli avbytt för jag var bara tvungen att få sova lite till..:)
Sen var det frukosttajm. Clara följde med några vänner till badhuset och vi åkte ut till stugan en sväng. Tilda som fortfarande inte är helt frisk fick stanna hemma och vila.
Riktigt vackert i skogen idag....plockade fönsterlav, björnmossa, enris och lite annat fint att pynta med.
 
På eftermiddagen var vi bjudna till min kusin Peter, Kristina och Otto på glögg, pepparkakor på deras gård vid Kväggeshyttan. Ett år har de haft gården,( de bor i Tumba annars) och de har renoverat och fixat massor sen jag var där senast! Jättetrevligt att träffa alla och Peter tände på en stor brasa om vi kunde stå och värma oss vid! Mysigt!:-)
 
Tilda har i flera dagar önskat att jag ska göra hennes älsklingsrätt  fisksoppa med saffran och aioli, så det fick det bli till kvällsmat idag! Så himla gott är det! Recept kommer! :-)
Josef är på Mastis och äter julbord med sina snickarvänner ikväll!

Imorgon blir det förmodligen en tur till Otterbäcken för att träffa pappa och kolla in när de fiskar löja och på eftermiddagen ska vi hem till Madde och kolla in deras nya hus!
Kram Anna
#1 - - Peter Bäckström:

Det är roliga att kunna läsa vad som händer hos er, speciellt när vi inte kan träffas så ofta. Alltid fina bilder.

Svar: Kul att du tycker det! Detsamma tycker jag om er blogg..jättekul att läsa om vad ni har har för er:)
Anna Karlsson