Vårvinter är ett fint ord tycker jag...:)

Så var det fredag igen..:)
Var hos farmor i måndags och grattade henne och träffade pappa. Jättettrevligt! Hon gör den godaste Pinocchiotårtan  man kan tänka sig och hon har världens sötaste lilla hund som vill dricka sitt vatten ur en kopp.
I tisdags kom ett glatt mammagäng ut till stugan och vi gick en promenad med barnen i vagnarna i det härliga vårvädret. Sen klämde vi in oss i stugan för en trevlig pratstund,kaffe och fruktsallad. Bra att det kom några månader äldre barn så vi blev varse att vi behöver barnsäkra lite mer när Hugo blir rörligare:-) Han har redan lärt sig att dra ut lådor och öppna skåp så klämskydd och barnlås behöver införskaffas men även elkontakter och Dvd spelare måste ses över.




Tisdag var även Maria Bebådelsedag, vårfrudag eller numera kallad våffeldag och då gräddas våfflor. Clara och jag hade en mysig eftermiddag i stugan och till våfflorna åt vi fruktsallad och grädde! Mumsigt!:)
Onsdag har vi rytmik med Gunilla, veckans höjdpunkt tycker Hugo. Efter rytmiken åkte vi hem till min morfar som kommit hem från sjukhuset. Skönt att se honom hemma igen och han skämtade, skrattade och ville dricka sitt kaffe på fat som man gjorde förr i tiden! Kaffet smakar godare då :) 
På eftermiddagen var vi tillbaka i lägenheten igen. Mamma kom förbi en sväng. Sen kom tjejerna och vi åt pasta Carbonara till kvällsmat när Josef kom från jobbet.
Jag tycker att vi varit sjuka klart för i år, eller ja, jag har ju klarat mig bra hittills, men barnen har haft oturen att drabbats av än det ena än det andra. Nu är Clara dålig igen och Hugos hosta har tagit ett nytt grepp!:(
Men snart så har väl solen skrämt undan alla baciller och när Clara nynnar för Hugo att allting kommer bli bra till slut, du ska se att allting ordnar sig...så har hon rätt! Det som inte dödar det härdar...som Josef brukar säga!:)
Idag ska vi ta det lugnt här hemma och ikväll blir det stugmys igen!:)
Happy Friday!
Kram Anna