Amerikanska pannkakor!

I morse gjorde vi amerikanska pannkakor till frukost. Jag har hittat ett recept med de godaste jag vet!
Här får ni det :-)
 
400 g mjöl
2 msk socker
1 tsk salt
5 tsk bakpulver
3 ägg
2 dl mjölk
2 dl creme fraishe
1 tsk vaniljsocker
35 g smör
 
Sikta ihop de torra ingredienserna , gör en liten grop i mitten och lägg i ägg, hälften av mjölken och creme fraishen.Vispa ihop väl!
Smält smöret och tillsätt i degen tillsammans med resten av mjölken och creme fraishen. Vispa igen. Smeten ska vara tjock och luftig.
Sen är det bara att steka!
 
Hugo hjälpte mig med smeten men medans jag stekte dem villa han göra lite mer "deg". Jag kommer ihåg att jag fick "baka" och greja i köket nästan så mycket jag ville i köket när jag var liten. Det var så himla roligt! Så självklart har mina barn också fått exprimentera i köket. Så här såg det ut efter Hugos bak! :-)
 Ha en bra kväll!
#HappiChallenge
 
Med kärlek <3
Anna