Jag njuter!

Idag blev det en tur till Kummelöns naturreservat för mig, Hugo och Milo. Alltså jag kan knappt beskriva med ord hur himla mysigt det var. Alldeles vindstilla, vårsol som värmer och alla dessa underbara fåglar som sjunger sina vårsånger. Jag blir helt salig. Hugo med för den delen..."Mamma, det här är såååå mysigt". 
Han tog fart mot det ihåliga trädet och klättrade in. " Det här är mitt slott". Vi vandrade sen vidare ner mot sjön och Hugo letade upp en pinne som han skulle ha som metspö. Jag blir alldeles varm i hjärtat,för är det något som jag tycker om att se så är det barn som fantiserar, leker och upptäcker världen i naturen. 
Efter "metningen" åt vi vår picknick och allt smakar så mycket godare när man är ute. Vi upptäckte en mystack alldeles brevid där vi satt och där var det full aktivitet. Hugo matade dem med både det ena och det andra. Spännande att se vad de gillar. Muffins och drickyogurt var favoriten..salta kex mindre populärt. Hugo blev jättenöjd när ett par myror kröp upp på hans pinne och han vågade hålla i den. "Jag är så modig". :-)
Sen strosade vi vidare, besökte raststugan och lekte oss tillbaka till bilen. Milo skötte sig exemplariskt hela utflykten. Hugo somnade i bilen på vägen hem och ligger just nu i soffan här brevid och sussar. Milo ligger också helt utslagen. Ska se om jag får liv i dem snart! 
 
Det ihåliga trädet på Kummelön är en bra måttstock...här ser man vad som hänt på ett år! :-)
 
 
Hoppas ni också har en härlig dag i solen!
#HappiChallenge
Med kärlek <3
Anna
 
 
En kommentar publicerat i Min vardag
Taggar: #HappiChallenge, kummelön, naturreservat, utflykt
#1 - - Mirre - Sweetwords:

Men oh så härliga bilder

Svar: Tack så mycket!:)
Anna Karlsson