Semestertips! :-)

Vi har varit på en veckas semester i Norge! Hur mysigt som helst!
Först bilfärja från Moss till Horten. Hönsigaste mamman tog fram flyvästen och tog på Hugo den. Jag vet att det finns räddingsvästar på färjan om det skulle hända något,  men jag kunde inte låta bli. Såg att det var en och annan som log mot oss men vad gjorde väl det. Själv blev jag sjösjuk och fick sitta ute på däck med Milo. Tur att det inte var så långt att åka.
Sen åkte vi vidare ner till Helgeröa och Omlistranda Camping. Josefs kompis Håkon har sin husvagn där så vi fick en tältplats framför den. Jättefint! Vi hade väldigt trevligt, åt god pizza hos Håkon och Siv och sov sen riktigt bra i tältet! Nästa dag blev det stranden hela förmiddagen...spännande med alla krabbor och snäckor som vi hittade.

Efter lunch åkte vi vidare ner till Kristiansand och checkade in på hotellet vi bokat. Ola och Marit kom också dit. På kvällen åkte vi till en jättemysig restaurang och åt god mat.
Onsdag morgon gick vi upp skapligt tidigt och åt frukost på hotellet. Sen åkte vi till Dyreparken för att få en hundbur till Milo. Det fanns burar att hyra utanför parken på ett inhägnat område med tak och skugga hela dagen. Man fick själv gå dit några gånger under dagen för att rasta och kolla till hunden. Kändes ganska jobbigt att lämna honom där måste jag erkänna. Som att lämna sitt barn på dagis för första gången.
När det var fixat gick vi in på parken för att möta upp Ola och Marit. Jag kan varmt rekommendera denna park...enormt stor!! Piratparken med Kapten Sabeltann, tivoli, jättestort badland, Hackebackeskogen, Kamomilla stad och stor djurpark.
Vi gick i parken två dagar och hann med en hel del men man hade kunnat vara där längre för det fanns väldigt mycket kul att göra.
Onsdag kväll klockan 23 gick vi på Kapten Sabeltann show. Hugo hade sovit middag ett par timmar så han orkade hålla sig vaken. Wow, vilken show! Häftigt med alla effekter när det var mörkt ute och väldigt spännande tyckte Hugo! en sak är säker...hit kommer vi absolut att åka tillbaka när den nya bebisen blivit ett par år! :-)

Från Kristiansand gick vår resa vidare till Kragerö. En mysig småstad som påminde väldigt mycket om Smögen. där fick vi bo hos Josefs kompis Terje och hans fru. Jättemysig stuga. De tog med oss ut på en båttur så vi fick se staden även från sjövägen. Vi åkte ut till en ö där det låg en mysig restaurang och åt pizza där.

Senare på eftermiddagen åkte vi vidare till Oslo och fick ett fint rum på Scandic mitt i stan där man fick ha hund med sig. Inte bara att hitta djurvänliga hotell kan jag upplysa om, vi fick ringa runt en stund.
Holmenkollen. Akke brygge och en massa annat hann vi med. Oslo är en av de mysigaste städerna jag vet!
 Så efter två nätter i Oslo bar det av hemåt igen!