Skönt med rutiner!

Vi har haft en helt fantastisk svensk sommar!! Äntligen har man haft chansen att solladda inför nalkande höst och vinter! Nu har jag ju visserligen p.g.a. graviditet hållt mig mestadels i skuggan men jag känner mig solladdad ändå!:)
Kändes bra att det var tre positiva tjejer, som såg fram emot höstterminens första skoldag som jag lämnade hos C igår.Visst är det underbart med lov men det är också en tjusning med att komma tillbaka till kompisar och skolrutiner igen! Jag är väldigt tacksam för att de har den inställningen och känslan, och jag hoppas den håller i sig hela läsåret,  för det är inte alla barn förunnat. Finns många därute som går till skolan med en orosklump i magen varje dag...oroliga för att inte räcka till, inte passa in...
Jag vet att skolorna gör ett hästjobb och att värdegrundsfrågor genomsyrar i princip all undervisning så att skylla enbart på skolan(som man hör att det görs på nyheter,debattprogram och läser i tidninger) köper jag inte ..
Det är vi föräldrar som måste granska oss själva...hur samtalar vi med varandra och våra barn?,..vad kollar vi på för program( utröstnings- och mobbningstv?),.. hur går snacket kring middagsbordet?,...hur pratar vi om våra medmänniskor?,..hur och när använder vi våra mobiler?,..vad har vi för förväntningar på oss själva och våra barn?
"Barnen gör inte som vi säger, utan som vi gör"
 
 Tänkte sätta mig och skriva veckans matlista och matcha den mot veckans skolmatsedel så de inte behöver äta samma mat både lunch och middag!;)
 
 Matsedel V.34
Måndag 2013-08-19

Köttbullar, makaroner

Currypastasås, makaroner

Tisdag 2013-08-20

Pizzadoftande falukorv, potatismos

Nötfärsbiff, brunsås, potatismos

Onsdag 2013-08-21

Fiskbullar med dillsås, potatis

Skinklasangette

Torsdag 2013-08-22

Pannkaka, sylt, grädde, frukt

Tonfisksallad, dressing

Fredag 2013-08-23

Djungelkyckling, ris

Potatisfrestelse med fetaost

Kram Anna