Lust att läsa!

Jag har kommit in i en bokslukarperiod! Har alltid älskat att läsa men det går liksom i perioder. Just nu läser jag minst sju böcker samtidigt...som på den gamla goda pluggtiden! Det är böker om läs-och skrivundervisning, om vägar till elevers lärande, om besjälat lärande, om hur man förebygger mobbning, om NO-undervisning och så om SnällBert.
Onsdagen var vi hemma hela dagen, Hugo var snuvig och lite varm så vi tog det lugnt. Bakade lite kärleksmums och så:-) Men det var något snabbt övergående för igår var han pigg och frisk som en nötkärna. Tur var väl det för det var det rytmik med Bosse..det kan man ju inte missa.
Idag har vi varit på lekverkstan hos Gunilla på förmiddagen. Sista gången för mig som mammaledig! Det har verkligen varit mysigt där, och Hugo tycker att det är jätteroligt så jag hoppas att Josef kan ta ledigt någon fredag och gå dit med honom.
 
 
 
Efter lunch åkte jag till Strandskolan för ett möte med min chef för att göra upp när jag börjar och vad jag ska göra då. Det ska bli jättekul att börja igen! En tvåtrea ska jag vara i...mestadels! Ska jobba 80% till att börja med och mitt önskemål om lediga torsdagar infriades! Då kan vi fortsätta med rytmiken hos Bosse! Har funderat fram och tillbaka på det där med ledig dag...men torsdagar känns optimalt för min del! Först tre intensiva dagar...sen en ledig dag...och så jobba fredag...och fredag är ju alltid fredag!:-)
Hoppas ni får en riktigt skön fredag! Och så vill jag passa på att Hurra för min bror som fyller 35 år idag!
 
 
Kram Anna