Årssammanfatting 2018

En liten lista( delvis inspirerad från Underbara Claras blogg)

Genomdrev du någon stor förändring? Nej, inte direkt. Har haft fullt sjå med att vara mamma 24/7.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min barndomsvän Bettina har blivit mamma till lilla söta Nelly.

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 7:e Juni när min Vilmis tog studenten!

Dog någon som stod dig nära? Nej.

Vilka länder besökte du? Inga utsvävningar detta år.

Bästa köpet? Vällingmaskinen.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, Sigrids dop. Det var så otroligt mysigt och trevligt! Och ett fotoalbum som jag fick av tjejerna i julklapp ❤️

Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019?  Ja, jag saknar att ligga steget före och att var mer välplanerad. Det här året, trots att jag varit "mammaledig" känns det som jag liksom aldrig hinner ikapp med va det än må vara. 

Vad önskar du att du gjort mer? Samma som förra året...tränat. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Vet inte riktigt....stressat kanske?

Favoritserier från året som gått? Homeland! Den absolut bästa serien jag sett!!

Bästa boken du läst i år?  
Food Pharmacy....och Drömdagboken av Agneta Sjödin.

Största musikaliska upptäckten? Lady Gaga och Bradly Cooper.

Vad var din största framgång på jobbet 2018?  Har varit föräldraledig.

Största framgång på det privata planet?  Att äta rätt för tarmfloran...och minskat sockerintaget.

Största misstaget? Att frångå sockerstoppet i december.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat och böcker as usual.

Något du önskade dig och fick? Mysiga semesterdagar.

Något du önskade dig och inte fick? Fler timmar på dygnet.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, en sjuhelsikes lottovinst hade säkert suttit fint. (men eftersom jag inte spelat någon lotto så fanns ju inte ens chansen, haha)

Vad fick dig att må bra? Mina barn och den underbara sommarvärmen vi hade.

Vem saknade du? Min mormor <3

Mest stolt över? Det är så mycket jag är stolt över! Mina barn och allt de företar sig. Josef och hans företag.Mina föräldrar som är helt underbara. Min bror och hans familj. Och så är jag faktiskt väldigt stolt över mig själv...som klarade det här med att vara fembarnsmamma och allt vad det innebär!

Högsta önskan just nu? Att inskolningen med Sigrid kommer att gå bra.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag tänker faktiskt börja året på ett annorlunda sätt. Jag har tagit tjänstledigt från mitt jobb i sex månader och ska jobba tillsammans med Josef på hans företag istället under den tiden. Jag älskar mitt jobb som lärare men det kommer att bli spännande att göra något nytt ett tag.

Vi har haft ett bra år. 
Vilma tog körkort.
(null)
Gick på babymassage med Sigrid och varje kväll de första månaderna varvade vi ner med ett bad och massage.
(null)
En massa snö fick vi!❄️
(null)
Mysiga utflykter.
(null)
(null)
Påskparad.
(null)

(null)
Mysiga dagar i Göteborg.( present från Josef)
(null)

(null)

(null)
Stugmys och nymålad lekstuga.
(null)

(null)
(null)

(null)
Vilma tog studenten.
(null)
Claras skolavslutning med fina vänner.
(null)
Semestertripp till Leksand och fotbollsVM.
(null)

(null)

(null)
Underbara sommardagar.
(null)

(null)

(null)
(null)

(null)
Hugo 5 år.
(null)
Sigrid 1 år.
(null)

(null)

(null)
Tack alla för att ni finns!
Hoppas på att 2019 fortsätter i samma anda.
Gott Nytt År alla kära läsare!
Med Kärlek❤️
Anna