Ett hem om det är gott...

Loppisfyndat en sådan fin bonad med  en text som blir bättre och bättre ju mer jag tänker på dess betydelse.
 
"Ett hem om de är gott, är livets bästa lott".
(null)

Ja, vad mer behöver man här i världen? Ett hem om det är gott? Ja det beror ju på hur man definierar gott vill säga?
Men gott i min bemärkelse, det är ett hem där man är fri att utvecklas till den man känner att man är. Ett hem där man är trygg, känner sig älskad, respekterad, blir vänligt bemött, lyssnad på, är fri att tänka själv, vågar begå misstag då man inte lär sig något nytt av att göra allt rätt och som sagt ett hem där man alltid känner sig välkommen.
Ja, det är gott för mig och något jag står för så därför får denna bonad pryda väggen i vårat än så länge gamla retrokök.

Livets bäst lott...ja just så! ❤️

Skön solig söndag önskar jag er!☀️
Med kärlek❤️
Anna