Vi fick ett brev...

Vi fick ett brev häromdagen. 
Ett brev som Hugo suttit och knåpat ihop alldeles själv inne på sitt rum. Hämtat ett kuvert, skrivit på det och gått ut och lagt i brevlådan.
 
Till familjen  stod det på kuvertet.
Jag älskar dig mamma...jag älskar pappa.
Jag älskar mig själv.
 
Från Hugo
 
 Jag blir alldeles varm i hjärtat av detta brev. Just för att han nämner sig själv. 
Hur lätt är det inte i detta exponerade samhälle där man ständigt lockas att jämföra sig med andra att glömma bort att älska sig själv?
Den viktigaste personen i ditt liv, den som har huvudrollen i detta livets drama...den som står dig närmast och kommer vara med dig alla dagar till livets slut.
Nej det är inte egoistiskt att tycka om sig själv (fast det låter så). Det är snarare något som både kan vara svårt och viktigt att jobba med för alla människor. Skälet vet vi ju redan. Den som tycker om sig själv mer har mycket mer utrymme för att ge andra människor uppmärksamhet och omtanke.
 Den som tycker om sig själv blir helt enkelt generösare som människa.
 
Det finns många gemensamma faktorer för människor som tycker om sig själva på rätt sätt enligt Stefan Ekberg som skrivit boken Bli din egen bästa vän.
❤️ De är öppna för andras idéer och åsikter och blir inte hotade av dem
❤️ De vill att andra ska lyckas med det de gör
❤️ De är generösa med att berömma andra
❤️ De är inte lika hårda mot sig själva när något går fel
❤️ De vill andra väl
❤️ De låter inte andra trampa på dem
❤️ De vet vad som är bra och vad som är dåligt för dem
❤️ De tar hand om sig själva - både kroppen och själen
 
Så ge dig själv en extra klapp på axeln och ha en riktigt bra dag! <3
  (null)

Kolla in sötaste tavlan på oss....har den på mitt skrivbord på kontoret och jag blir lycklig varje gång jag tittar på den❤️
 
Med kärlek <3
Anna