5 personer som inspirerar mig

Josefin Dahlberg
 
En tjej som i grunden är utbildad journalist och jobbade som chefredaktör på modesajten modette.se. Hon säger : "Jag levde min dröm men det kändes ändå inte rätt. Jag sa upp mig från drömjobbet och började i stället jobba heltid med min blogg där jag skrev om min nykterhet, mitt välmående och mina upplevelser från min spirituella resa som precis tagit fart. Och det kändes rätt i hjärtat!"
Hon har sedan utbildat sig till yogalärare i Indien och driver även sin egen webbshop samt skriver böcker.
En mycket inspirerande person som man blir glad av att lyssna på och jag gillar hennes yogapass som finns på youtube :-)
Ni hittar henne här.
 
 
 
Cecilia Folkesson
 
 Hon är Lic. kostrådgivare och 3-barnsmamma med en stor förkärlek till ekologiskt, naturligt mat & häsa, resor och barfotalöpning
Hon driver en blogg om recept på nyttig glutenfri mat för hela familjen, till träningsinspiration, naturlig skönhet och hälsa.
Jag älskar hennes recept så en stor del av den mat som bjuds hemma hos oss till vardags är inspirerade från hennes sida.
Ni hittar henne här
 
 
Emmelie som driver bloggen  Drömgårdsliv
 
En blogg att kika in på för att njuta av vackra bilder och för att följa en mysig familj och få en glimt av deras liv på sin drömgård på Höga kusten. Renovering, hästar, trädgård, recept och vardagsliv.
Man blir glad av detta härliga drömliv. Bloggen hittar ni här
Finns även på Instagram @dromgardsliv med alla vackra bilder.
 
 

Zen Master Thich Nhat Hanh

Thích Nhất Hạnh är en zenbuddhistisk munk, lärare och fredsaktivist. Han är är känd och älskad för sitt arbete med att lära ut meditation och medveten närvaro, att återupprätta kommunikationen i brustna relationer och för fred, miljö och mänskliga rättigheter.
Jag fullkomligt älskar hans tankegångar, läror och böcker.
Har ni inte läst något av honom så bara måste ni!! Här har ni några boktips.
 
 
 
Albert Eintein
 
Vilken underbar, kreativ människa!
Hans citat säger allt! Har ni tid måste ni kika in på ett par klipp på youtube om ett brev som han skrev till sin dotter. Sök på The lost letter Einstein wrote to his daughter och The power of love (attributed to Albert Einstein)
Ni som följer mig vet mitt stora intresse för all form av vetenskap. Det var inte för inte som Hugos 6-årskalas var ett Forskarkalas :-)
 
 
 
 
Finns sååå många inspirerande människor att lyfta fram men dessa valde jag denna gången <3
 
Ha en fin dag!
 
Med kärlek<3
Anna